Branża: e-commerce, wyposażenie wnętrz
Czas: 9 miesięcy
Platforma: PrestaShop
Cel: Zwiększenie ruchu na mocne frazy zakupowe
W pierwszej fazie zajęliśmy się stworzeniem opisów kategorii, które były zoptymalizowane pod najbardziej wartościowe dla każdej kategorii frazy.
Zoptymalizowaliśmy page title i nagłówki Hx wykorzystując najmocniejsze frazy dla każdej z kategorii. Z uwagi na możliwe rotacje produktów, całość działań SEO skupiliśmy na kategoriach, by zmiany asortymentu nie wpływały na pozycje, np. przez pojawienie się i znikanie produktów w ofercie. Zmniejszyliśmy tym również ryzyko kanibalizacji fraz kluczowych.
Od samego początku prowadziliśmy link buliding dla strony głównej oraz zakładek kategorii.
Ponieważ sklep był wstępnie zoptymalizowany pod SEO, w pierwszym miesiącu nie nastąpił skokowy wzrost pozycji fraz. Jednak z każdym kolejnym miesiącem liczba fraz w topach rosła podobnie jak ruch organiczny generowany z Google, co prezentują poniższe wykresy.
Zmiana poziomu ruchu organicznego rok do roku, źródło: Google Analytics
Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP3, źródło: Senuto
Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP10, źródło: Senuto
Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP50, źródło: Senuto
Opowiedz nam, czego potrzebujesz. Możesz liczyć na nasze pomysły i pomoc.
Komentarze
Powiązane zobacz więcej
wpisyZaufali nam
Dodaj komentarz