(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-NDVMR27');

Pozycjonowanie sklepu internetowego z wyposażeniem wnętrz

Branża: e-commerce, wyposażenie wnętrz
Czas: 9 miesięcy 
Platforma: PrestaShop
Cel: Zwiększenie ruchu na mocne frazy zakupowe

9 miesięcy SEO i 126% wzrostu z organika r/r

9 miesięcy SEO i 126% wzrostu z organika r/r

Sytuacja początkowa

  • Sklep był wstępnie zoptymalizowany pod SEO, np. posiadał odpowiednie nagłówki Hx,
  • Sklep nie posiadał opisów kategorii, a więc zakładek najbardziej wartościowych pod pozycjonowanie grup produktów,
  • Z uwagi na zbliżony asortyment w kilku zakładkach kategorii występowały pojedyncze przypadki kanibalizacji istotnych fraz kluczowych,
  • Sklep posiadał sensowny podział na kategorie uwzględniający potencjał SEO, a więc do każdej kategorii można było przyporządkować frazy wartościowe z punktu widzenia sprzedaży oraz liczby zapytań.

Prowadzone działania

W pierwszej fazie zajęliśmy się stworzeniem opisów kategorii, które były zoptymalizowane pod najbardziej wartościowe dla każdej kategorii frazy. 

Zoptymalizowaliśmy page title i nagłówki Hx wykorzystując najmocniejsze frazy dla każdej z kategorii. Z uwagi na możliwe rotacje produktów, całość działań SEO skupiliśmy na kategoriach, by zmiany asortymentu nie wpływały na pozycje, np. przez pojawienie się i znikanie  produktów w ofercie. Zmniejszyliśmy tym również ryzyko kanibalizacji fraz kluczowych.

Od samego początku prowadziliśmy link buliding dla strony głównej oraz zakładek kategorii.

Wyniki działań SEO

Ponieważ sklep był wstępnie zoptymalizowany pod SEO, w pierwszym miesiącu nie nastąpił skokowy wzrost pozycji fraz. Jednak z każdym kolejnym miesiącem liczba fraz w topach rosła podobnie jak ruch organiczny generowany z Google, co prezentują poniższe wykresy.

Zmiana poziomu ruchu organicznego rok do roku

Zmiana poziomu ruchu organicznego rok do roku, źródło: Google Analytics

Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP3

Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP3, źródło: Senuto

Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP10

Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP10, źródło: Senuto

Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP50

Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP50, źródło: Senuto

Szukasz profesjonalnych rozwiązań?

Opowiedz nam, czego potrzebujesz. Możesz liczyć na nasze pomysły i pomoc.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaufali nam