(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-NDVMR27');

Jak Google Analytics może pomóc Ci w biznesie?

Zobacz, jak polepszyć swoje wyniki z pomocą Google Analytics!

Google Analytics to kopalnia wiedzy, z której pomocą możesz cały czas ulepszać swój biznes i wprowadzać go na wyższy poziom. Dzisiejszy artykuł będzie wstępem do cyklu Wykorzystaj statystyki w biznesie i krótko omówi podstawowe funkcje tego narzędzia oraz pokaże, jakie korzyści przyniesie Ci jego wykorzystanie! Zapraszamy do lektury, bo bez analizy danych pozycjonowanie stron internetowych, reklama Google AdWords i inne działania promocyjne będą tylko ślepymi strzałami marketingowymi!

Jak dodać Google Analitics do naszej strony?

Pierwszą czynnością, którą musimy wykonać jest instalacja kodu śledzącego na w kodzie strony internetowej. Aby otrzymać kod którego będziemy używać, musimy najpierw zalogować się w usłudze Analytics. Następnie klikamy na Administracja => Konto => Utwórz Konto. Po wypełnieniu wymaganych pól klikamy na Pobierz Identyfikator Usługi – otrzymamy wtedy kod śledzenia Google Analytics. Jeżeli strona zbudowana jest w oparciu o jeden z popularnych CMS-ów typu Wordpress czy Joomla! Będziemy mogli to w łatwy sposób zrobić z poziomu panelu admiracyjnego. Jeżeli korzystamy z mniej popularnych rozwiązań, będziemy musieli edytować pliki na serwerze. W zależności od tego na czym zbudowana jest strona, będziemy musieli albo edytować pojedynczy plik, albo wkleić kod w plik każdej ze stron. Jeżeli nie wiemy jak się za to zabrać, poprośmy o pomoc osobę, która tworzyła stronę www. Po instalacji skryptu odczekujemy kilka godzin aby zweryfikować jego poprane działanie. Jeżeli wszystko przebiegło prawidłowo już niebawem będziemy mogli analizować dane dotyczące naszej strony czy sklepu internetowego! Dlaczego dopiero niebawem? Google Analitics zbiera dane od momentu instalacji kodu na stronie. Z tego też powodu musimy poczekać tydzień lub dwa, aż zbierzemy odpowiednią ilość danych.

Czego możemy dowiedzieć się z Google Analytics?

Podstawowy widok Google Analytics dostarcza nam następujących informacji:

Jak Google Analitics może pomóc Ci w biznesie?

  • Sesje pokazują łączną liczbę odwiedzin naszej strony w danym okresie, zliczane są tu wszystkie wejścia na stronę. Dzięki temu będziemy mogli poznać rzeczywisty ruch na niej.
  • Użytkownicy to liczba unikalnych użytkowników (unikalny użytkownik = unikalna przeglądarka Internetowa) którzy odwiedzili naszą stronę internetową.
  • Odsłony to natomiast łączna liczba sesji wygenerowanych przez unikalnych użytkowników.
  • Pole strony/sesja pozwala nam na zobaczenie średniej liczby stron odwiedzanych przez użytkownika podczas jednej sesji (czyli pojedynczej wizyty na stronie). Wskaźnik ten pokazuje w jak dużą interakcję z naszą stroną wchodzi użytkownik.
  • Średni czas trwania sesji pokazuje nam natomiast, ile czasu na naszej stronie spędzają użytkownicy. Dzięki temu współczynnikowi możemy określić, czy ruch kierowany do naszej witryny jest zainteresowany jej zawartością.

Współczynnik strony/sesja oraz średni czas trwania sesji warto analizować wspólnie. Na przykład wysoka liczba witryn odwiedzionych podczas jednej sesji połączona z jej krótkim czasem trwania oznacza, że użytkownik nie mógł znaleźć na stronie tego, czego szukał. Daje nam to wskazówkę do tego, aby poprawić użyteczność na naszej stronie, dzięki czemu użytkownik w łatwiejszy sposób będzie mógł znaleźć na stronie to czego szuka.

Natomiast mała liczba odwiedzonych podczas sesji stron z jednocześnie długim czasem trwania sesji oznacza, ze użytkownik szybko znalazł to, czego szukał.

Współczynnik odrzuceń pozwala pokazuje natomiast, jaki % użytkowników opuścił naszą witrynę www odwiedzając tylko jedną stronę – tę, na którą trafił, bez dalszego zagłębiania się w nią.

Wysoki współczynnik odrzuceń może wskazywać na to, że ruch trafiający na naszą stronę internetową charakteryzuje się złym targetowaniem i powinniśmy popracować nad jego optymalizacją. Warto przeanalizować ten współczynnik w połączeniu ze średnim czasem sesji. Jeżeli mamy krótki czas trwania sesji połączony z wysokim współczynnikiem odrzuceń to bezwzględnie musimy popracować nad optymalizacją ruchu kierowanego do naszej strony!

To dopiero początek!

Powyżej omówiliśmy tylko podstawowy widok danych w Google Analitics. Dlatego śledźcie naszego bloga, bo już niebawem pojawią się kolejne artykuły z których dowiecie się jak w prosty sposób w Google Analytics znaleźć dane, które pomogą nam w dalszej optymalizacji biznesu!

Szukasz profesjonalnych rozwiązań?

Opowiedz nam, czego potrzebujesz. Możesz liczyć na nasze pomysły i pomoc.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaufali nam