(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-NDVMR27');

Google Ads dla sklepu z produktami żywność i zdrowie 2023

Branża: E-commerce / Zdrowie
Czas: 12 miesiący
Cel: Zwiększenie sprzedaży online

Sytuacja początkowa

  • klient sprzedaje we wszystkich typowych kanałach, w tym allegro, FB oraz marketplace'y
  • warunki w sklepie sa często mniej atrakcyjne niż na koncie allegrowym Klienta z racji wymaganej wysokie wartości koszyka do bezpłatnej dostawy
  • posiada zróżnicowany, szeroki asortyment suplementów, żywności organicznej itp.
  • duża konkurencja oraz brak agresywnej polityki cenowej klienta to potencjalne utrudnienie

Podjęte działania

Na koncie klienta wdrożono liczne kampanie zakupowe oraz typu search. W wyniku optymalizacji i blokowania kampaniii nie spełniających założeń rentowności powstał trzon konta wokół którego prowadzono dodatkowe okresowe kampaniae związane z sezonowością produktów.

Z racji koncentracji na uzyskaniu wysokiej wartości ROAS produkty były poddawane częstej weryfikacji rentowności. Słabsze blokowana, by przy kolejnej zmianie sezonu powrócić do ponownych testów. W ten sposób cały asortyment płynnie uwzględniał sezonowość sprzedaży.

Efekty

Finalnie dla kampanii Google Ads uzyskaliśmy w 2023 roku rentowność przekraczająca założenia przedstawione przez Klienta,a ROAS dla kolejnych 12 miesięcy wyniósł 1448%

Szukasz profesjonalnych rozwiązań?

Opowiedz nam, czego potrzebujesz. Możesz liczyć na nasze pomysły i pomoc.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaufali nam