(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-NDVMR27');

Dlaczego Twoja firma powinna mieć fanpage na Facebooku?

Facebook – Twój sprzymierzeniec w biznesie!

Dla wielu z nas profil na Facebooku stanowi jedną z szybszych dróg komunikowania się z grupą znajomych oraz wyszukiwania informacji. Tworzymy posty, publikujemy zdjęcia, dołączamy do wydarzeń, śledzimy, co dzieje się u naszych znajomych oraz w najbliższej okolicy. Dlaczego więc ze wszystkich funkcjonalności tego społecznościowego giganta miałaby nie skorzystać Twoja firma?

Cel – dotrzeć do klientów

Dla każdej firmy jednym z najważniejszych aspektów działania jest skuteczne docieranie do klientów. To do nich skierowane są wytwarzane dobra, czy usługi i stale podnoszona jest jakość obsługi, ponieważ to klienci generują dla firmy zysk. Każde przedsiębiorstwo ma inną specyfikę i kieruje swoje działania do różnych grup odbiorców o zróżnicowanych potrzebach i preferencjach. Tylko jak dotrzeć akurat to tych ludzi, którzy byliby potencjalnie zainteresowani tym, co dla ich robimy? A gdyby tak można było podzielić populację na dokładnie wyselekcjonowane grupy według ich wieku, statusu społecznego, sytuacji materialnej, zainteresowań…? Wtedy byłaby opcja kreowania spersonalizowanych przekazów reklamowych i celowania w dokładnie te grupy klientów, które są zainteresowane naszym działaniem. To znacznie obniżyłoby koszty działań reklamowych i zwiększyło skuteczność. Poza tym moglibyśmy obserwować wybrane grupy, śledzić ich reakcje i cały czas udoskonalać działania marketingowa, ale przede wszystkim swoje produkty, które są do nich skierowane. Brzmi jak marzenie senne każdego przedsiębiorcy? Hmm… witamy na Facebooku.

Gigant społecznościowy

Facebook to zdecydowany lider portali społecznościowych. Korporacja Zuckerberga wciąż wprowadza nowe udoskonalenia i funkcjonalności, nieustannie przyciąga nowych użytkowników i ma realny wpływ na kreowanie trendów w Internecie. W czerwcu 2016 roku każdego dnia logowało się na Facebooku średnio 1,13 miliarda ludzi na całym świecie. W Polsce, gdzie z Internetu korzysta średnio 70% populacji, ok 14 milionów osób ma aktywne konto na Facebooku. Wielu z nich to osoby zainteresowane działaniem Twojej firmy, więc nie możesz przejść obok nich obojętnie, tym bardziej, że konkurencja nie śpi. Komunikacja na Facebooku staje się jednym z najistotniejszych elementów strategii marketingowej marek. Zarówno gigantów, mniejszych firm lokalnych, czy tych, oferujących specjalistyczne produkty dla wąskiej grupy klientów.

Wszyscy w jednym miejscu

Ogromną zaletą Facebooka jest to, że daje możliwość precyzyjnego filtrowania płatnych reklam. Z konkretnym przekazem, np. w formie grafiki, czy wideo możesz dotrzeć do klientów uwzględniając przy tym ich wiek, zainteresowania, miejsce zamieszkania lub przebywania (z dokładnością nawet do 1 km w promieniu wybranego adresu), pozycję zawodową, preferencje zakupowe, czy status związku. Facebook zbiera informacje osobiste podawane przez użytkowników, a na podstawie polubionych przez nich stron, czy grup do których dołączyli. Jako zainteresowanie możesz wskazać również fanpage Twojej konkurencji,  dotrzeć do klientów korzystających z ich usług i spróbować „przeciągnąć” fanów na swoją stronę proponując np. korzystniejsze ceny lub bardziej kompleksową usługę. Oczywiście byłoby idealnie gdyby nasz przekaz trafiał do wszystkich osób z przefiltrowanej grupy. Wtedy jednak każda facebookowa tablica byłaby zaśmiecona niekończącą się ilością reklam, a zniechęceni użytkownicy masowo wciskaliby przycisk „Wyloguj się”.  Dlatego na Facebooku działa Edge Rank – algorytm, który ocenia, czy dany post jest atrakcyjny dla użytkownika i czy zostanie wyświetlony w jego aktualnościach. Nie wystarczy więc stworzyć przekaz reklamowy, wybrać grupę docelową i cieszyć się z zysków. Każda reklama musi być bardzo dobrze przemyślana i dobrana do specyfiki danej społeczności, by nasi potencjalni klienci w ogóle mogli ją zobaczyć. Kreowanie takich trafiających w punkt przekazów wymaga kreatywności i obycia w świecie mediów społecznościowych. Możesz zająć się tym sam -  metodą prób i błędów oraz godzinami analizowania wykresów, zasięgów i reakcji wypracować własny sposób komunikacji z fanami lub powierzyć to zadanie profesjonalistom. Profesjonalna agencja social media zdecydowanie może pomóc w utorowaniu drogi do fanów i przekuć „lajki” w realne zyski dla firmy.

Nie tylko reklamy

Nie należy przy tym wszystkim zapominać, że Facebook to nie słup reklamowy, a portal, którego zadaniem jest zrzeszanie społeczności. Płatne reklamy mają ogromną moc i pomagają w sprzedaży, jednak głównym zadaniem jest zbudowanie wokół Twojej marki lojalnej grupy klientów, dla których fanpage będzie jednym z ważniejszych miejsc zawierających informacje o Twojej działalności, a także najszybszą drogą kontaktu. Fanpage na Facebooku umożliwi natychmiastowe reagowanie na komentarze, opinie oraz wiadomości klientów. Natomiast przeplatanie postów ofertowych ciekawymi, inspirującymi, czy zabawnymi materiałami nawiązującymi do zainteresowań Twoich klientów, pomoże stworzyć wizerunek otwartej, nowoczesnej marki, z którą mogą identyfikować się odbiorcy.

Prowadzenie fanpage'a, który będzie skuteczny i angażujący wśród natłoku informacji i przekazów reklamowych, które docierają do klientów, nie jest najprostszą sprawą. Jednak zdecydowanie warto poświęcić czas i środki by umiejętnie korzystać z narzędzi, jakie Facebook oferuje firmom, bo przynoszą one realne zyski, o czym świadczyć może chociażby aktywna obecność na tym portalu ogromnych korporacji, które miały ugruntowaną pozycję na rynku wiele lat przed jego powstaniem Facebooka.  

Szukasz profesjonalnych rozwiązań?

Opowiedz nam, czego potrzebujesz. Możesz liczyć na nasze pomysły i pomoc.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaufali nam