Dlaczego potrzebujesz responsywnej strony internetowej?
Responywność strony internetowej, a zasadniczo jej brak to w ostatnim czasie główne kryterium zlecania agencjom kreatywnym nowych realizacji. Dlaczego tak wiele się o tym mówi? Czy faktycznie profesjonalne strony internetowe muszą być responsywne?
Responywność stron internetowych zwana RWD (responsive web design) polega na automatycznym dostosowaniu strony internetowej do rozmiaru okna urządzenia. Profesjonalne sklepy internetowe i sklepy otwierane na smartfonach i tabletach nie rozsypują się lecz w przyjazny odbiorcy sposób prezentują najważniejsze treści witryny. W rezultacie internauta może skutecznie znaleźć pożądane informacje, czyli zapoznać się z ofertą Twojej firmy.
Zainteresowanie responsywnością jest pochodną działań internautów. To oni, a zasadniczo ich aktywność z użyciem smartfonów i tabletów stoją u źródeł popularności responsywnych stron internetowych. Obecnie ponad 30% wyszukiwań googlowskich odbywa się z użyciem urządzeń mobilnych i wartość ta nieustannie wzrasta. Czy jest szansa na spowolnienie tego trendu? Odpowiedź mogą stanowić statystyki sprzedaży smartfonów, które niemal całkowicie wyparły tradycyjne telefony z rynku.
Kierunek na responsywność został potwierdzony przez zmiany w algorytmach wyszukiwarki Googla. Gigant z Doliny Krzemowej od 21.04.2015 dla wyszukiwań z użyciem urządzeń mobilnych preferuje strony, które są przyjazne tym urządzeniom. Faktem jest, iż jeżeli Twoja strona nie spełnia kryteriów "mobile friendly" to ryzyko porażki w walce o klienta drastycznie wzrosło na rzecz konkurencji, która o responsywność strony wcześniej zadbała. Pamiętaj bowiem, że statystycznie co trzeci internauta jest mobilny.
Na początek sprawdź swoją witrynę z użyciem darmowego narzędzia googlowskiego podążając za tym linkiem.
To na początek bo nawet pozytywne przejście testu nie zamyka tematu. Negatywny wynik badania powinien Cię jednak pozbawić złudzeń. Bardziej złożonym, ale kompleksowym rozwiązaniem jest użycie Narzędzia Google dla Webmasterów, w którym znajdziesz informacje o błędach jakie Google zarejestrował na urządzeniach mobilnych. Tam w pełni potwierdzisz pozytywny wynik pierwszego uproszczonego testu.
Trudno odpowiedzieć na powyższe pytanie inaczej niż twierdząco. Są oczywiście branże, w których responsywność jest szczególnie ważna. Z pewnością możemy do nich zaliczyć cały obszar e-handlu oraz wszelkich usług dla klientów indywidualnych oraz MSP. Jeżeli masz wątpliwość sprawdź kto odwiedza Twoją stronę w Google Analytics. Możesz tam szybko ocenić skalę ruchu mobilnego. Jednak na wszelki wypadek przyjrzyj się danym do kwietnia 2015, bo istnieje ryzyko, że dziś w mobilnym Google Cię nie ma.
Opowiedz nam, czego potrzebujesz. Możesz liczyć na nasze pomysły i pomoc.
Komentarze
Powiązane zobacz więcej
wpisyZaufali nam
Dodaj komentarz