W jaki sposób zatrzymać klienta na swojej stronie internetowej?
Landing page to rodzaj strony internetowej, który zyskuje dynamicznie na popularności. Skąd bierze się popularność landingów i dla kogo są one przeznaczone? Czy jest to rozwiązanie uniwersalne, czy też nie jest dla każdego? Profesjonale strony internetowe typu landing page to jedna ze specjalności Dynamite Studio!
Landingi są używane przede wszystkim jako rozwiązania dla biznesu. Ich głównym celem jest wywołanie określonej reakcji internauty. Może nią być zapisanie się na newsletter, wypełnienie formularza kontaktowego, a może na wprost zakup konkretnego produktu lub usługi. Co ważne, landing z uwagi na swoją prostą strukturę pozwala na skuteczną sprzedaż jednego, konkretnego produktu lub usługi. Konstrukcja strony uniemożliwia wręcz promocję szerokiej, złożonej oferty. Nierzadko profesjonalne sklepy internetowe za pomocą LP pozyskują klientów na najbardziej wyjątkowe elementy swojej oferty!
Wraz z kolejnymi sekcjami landingi budują napięcie, zainteresowanie ofertą i zachęcają do działania. Temu ostatniemu służą tak zwane call to action (C2A), które na wprost proponują byśmy kliknęli i zamówili wybrany towar lub zostawili swoje dane celem umożliwienia kontaktu ze strony firmy. Co ważne, na landingu można umieszczać te pola w większej liczbie, a w ramach mierzenia ich skuteczności badać, które skutkuje działaniem klienta. Wystarczy użyć Google Analytics by sprawdzić, który slogan reklamowy lub które usytuowanie C2A przekłada się na najwyższą konwersję. Warto pamiętać, że dobrze zrobiona strona internetowa powinna zbierać dla Was dane analityczne, dzięki czemu zawsze możecie ją udoskonalić.
Landing page ma działać marketingowo i skłonić internautów do reakcji. Teksty powinny zatem spełniać pewne kryteria. Treści od nagłówka, aż po stopkę muszą być przemyślane i skierowane do klienta niczym dobra reklama w TV. Pisz krótko i dynamicznie. Odnoś się do korzyści, których dostarczasz klientowi. Całość musi być prosta, przyjazna i niemęcząca dla internauty. Jeśli nie masz tzw. lekkości pióra poproś o wsparcie sprawnego copywritera. Cóż z tego, że wydasz pieniądze na stronę, jeśli nie wywołasz nią oczekiwanego efektu.
Używaj bezpośredniego języka, wszelkie formy grzecznościowe w stylu "Szanowni Państwo" odniosą efekt odwrotny do zamierzonego. Wyobraź sobie, że przekonujesz do swojej oferty znajomego. Zazwyczaj mówisz wówczas o ciekawostkach, dzielisz się anegdotami, mówisz kto może potwierdzić Twoje słowa i wskazujesz na referencje. Wykorzystaj to w budowie landinga, naturalność to podstawa. Profesjonalne sklepy internetowe i strony mogą pozwolić sobie na taki jezyk. Landing page nie.
Nie zapominaj o optymalizacji landinga celem udoskonalenia jego pozycjonowania. Oczywiście możesz promować swoją stronę płatnymi AdWordsami, ale wysokie miejsce w ramach organicznych wyników wyszukiwania jest przecież zawsze pożądane. Zadbaj o przygotowanie Twojej strony pod pozycjonowanie. Skoro treści na landingu jest mniej niż na stronie klasycznej, to ich jakość i optymalizacja pod SEO będą jeszcze ważniejsze. W końcu Google każdego dnia przekonuje nas, że "content is king";)
Opowiedz nam, czego potrzebujesz. Możesz liczyć na nasze pomysły i pomoc.
Komentarze
Powiązane zobacz więcej
wpisyZaufali nam
Dodaj komentarz